29 mars 2014

Depend Gellack - Tips!

Jag gillar inte fötter och gör därför mitt bästa för att hålla dem fräscha i den mån det går, även om fötter alltid är osexiga och småäckliga. Av den anledningen köpte jag i alla fall Depends gellackkit för att använda till tånaglarna. Jag må tycka att det är roligt att måla naglarna men att måla tånaglarna känns mer som ett onödigt ont i min värld. 

Jag använder bara Depends bas och topgellack, med vanligt nagellack emellan. Det funkar kanon! Det håller sig fint och fräscht i flera veckor. Det enda negativa gällande gellacket är att det är ett helvete att få bort, jag har testat den där oljeremovern och är inte alls imponerad. Naglarna tog ganska mycket stryk i borttagningen med den. Sist jag använde gellacket tog jag därför bort det med hjälp av Depends lösnagelremover och foliemetoden. Lät det sitta 15 minuter, tryckte ner foliepaketet mot nageln och sköt bort det från nageln. Det mesta lacket åkte med bort, resten var liksom upplöst och gick att få bort med en bomullspad och lite mer remover. 

Bildkälla: kicks.se


6 kommentarer:

  1. Smart att använda gellack på tårna, de orkar man inte lacka om lika ofta som naglarna men vill ändå att de ska vara fina:)

    SvaraRadera
  2. Har åxå svårt för fötter, bebisfötter går bra men när dom blir större så när. Har alltid mina tånaglar målade svarta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bebisfötter går bra för mig också!

      Radera
  3. Jag har oxå testat ta bort gellack på fingernaglarna med den removern. Då stoppade jag ner alla fingertoppar i en skål med remover och var mycket enklare att "skrapa" bort än med de olika Depends gel-removers. Oljan var riktigt dålig tycker jag!! (sämre än den första removern i gel-form) //Katrkr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, oljan var urusel! Tur att denna finns!

      Radera

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.