17 mars 2014

Dance Legend Amethyst (Sahara Crystal)

Amethyst är ett mörklila texturlack med glitter i magentarosa. Jättevackert. Jag har tre lager på bilderna, fast det hade säkert gått lika bra med två. Det är lättapplicerat.

Min första tanke när jag fick hem lacket var att det såg ut att vara likt Carter från Zoya, därför bjuder jag på en liten jämförelse på sticka, med Amethyst till vänster och Carter till höger. Då jag använt lacken har jag haft/behövt tre lager, så vad gäller täckningsförmåga är de likvärdiga, båda är även lättlackade. Texturmässigt är den ingen större skillnad, kanske att Carter har lite mer textur i sig, men ingen större skillnad. Amethyst är dock mer mörklila i basen än vad Carter är. Glittret i Amethyst drar lite mer åt det rosa hållet än vad Carter gör, som är mer lila. Carter innehåller även mer glitter. Thats it. Så lika är de alltså inte ändå, båda är väldigt vackra och jag är glad att de är mina.




1 kommentar:

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.