3 juni 2012

Today´s nails: Disco Darling

Disco Darling från Nox Twilight. Nej, det är inte Twilightnörden i mig som fått mig att köpa det här nagellacket, utan det är nagellacksjunkien i mig som gav med sig till slut. Både Twilightnörden och nagellacksjunkien är dock lika glada just nu, med det här fina lacket på naglarna. Det måste vara så här Edwards hy gnistrar i solen, och jag antar att det är själva kopplingen mellan bok/film och nagellacket. Först förstod jag mig inte på namnet på nagellacket, sedan kom jag på att vampyrerna i Twilight gnistrar som diamanter i solsken och vid något tillfälle i boken görs jämförelsen med en discokula. Där trillade poletten ner! Så gillar jag ju flaskan också. Spana in The Cullen Crest!

Hur som helst, det är ett himla fint nagellack, men det tappar lite holografisk effekt, eftersom lacket är väldigt scratted. Det är massor av smått holografiskt glitter, men det skapar inga regnbågar. Jag kan tänka mig att det är väldigt fint som layeringlack men jag valde att köra enbart på det här nagellacket, för att se vad det går för. Fem lager krävdes för denna täckning men det gjorde inte så mycket eftersom det var lättlackat och torkade fort.

Ser ni alla färger på glittret?! Superfint. Tråkigt att solen inte tittade fram, hade velat ta kort i solsken. Hololack gör sig ju bäst i solen. Som ni ser tog jag många foton i ett försöka att göra lacket rättvisa, men det var svårt, så jag filmade en snutt! Enjoy!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer är alltid roligt, lämna gärna en innan du går!
Eventuell reklam raderas.